Kusurlu mal alanların hakları nelerdir?
Değişim veya iade, değişim veya takas taahhüdü verilmesi halinde mümkündür. Yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Bir ürünün özellikleri ambalajında, etiketinde, tanıtıcı ve kullanım kılavuzlarında, reklamlarında, duyurularında vb. belirtilmişse, bu özelliklerden bir veya birkaçını taşımıyorsa ürün ayıplı sayılır.
Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?
Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat etmek satıcının sorumluluğundadır.
Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
Alıcının ayıbı bildirme yükümlülüğünü yasal süresi içinde yerine getirmesi halinde; (i) sözleşmeden dönme, (ii) ayıp oranında bedel indirimi, (iii) ücretsiz onarım veya (iv) ayıpsız bir misli ile değiştirme hakları saklıdır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön bulgular ve eksiklikler zamanında ve uygun bir şekilde tespit edilirse, dava 1, en fazla 1,5 yıl içinde sonuçlandırılabilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı ele alabilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurulması gerekir.
Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Malda gizli bir kusur olması durumunda, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
“Bu maddeye göre ayıptan doğan sorumluluk henüz mevcut değilse, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp sonradan ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl sonra düşer.
Satıcının ağır kusuru nedir?
Satıcının, satış sözleşmesine konu malın yeni olduğu niyetiyle hareket etmesi ve alıcının hiç kullanılmamış bir ürün satın aldığı düşüncesiyle sözleşmeyi imzalaması yerine, yeni olmayan bir ürün teslim etmesi durumunda ‘ciddi hata’ söz konusudur.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
Mahkemece yapılan yargılama sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcı, ayıplı ürünle ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermezse, satın aldığınız ürünün değerine bağlı olarak haklarınızı tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurabilirsiniz.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğunun anlaşılması hâlinde tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmesi yeterlidir.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
“Bu maddeye göre ayıbın sorumluluğunu üstlenen kişi, ayıbın sorumluluğunu uzun süre üstlenmemişse, ayıbın sonradan ortaya çıkmış olması hâlinde dahi, ayıplı maldan doğan sorumluluk, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl sonra düşer.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Arızalı mallar için talepler görev ve yargı yetkisine göre belirlenmelidir. Burada tüketici söz konusu olduğundan, arızalı mallar için talepler tüketici mahkemesine yapılır. Tüketici mahkemesi yetkili mahkemedir. Yetkili mahkeme, davanın açıldığı tarihte davalının ikametgahıdır.